1. Ana Sayfa
  2. NEDİR
  3. Vegan Nedir? Veganlar Nasıl Beslenir? Vegan Tarihi

Vegan Nedir? Veganlar Nasıl Beslenir? Vegan Tarihi

5ac48f9db699de02ac718513_360x400
vanhaber.com.tr

İçindekiler

Vegan Nedir?

Vegan nedir? Hayvansal gıdaları tüketmeyen insanlara vegan ismi verilmektedir. Genel olarak vejetaryen ile karıştırılan bir terimdir. Fakat aynı anlamı ifade etmemektedirler. Vejetaryen ile vegan arasında fark şu şekildedir.

  1. Vejetaryenler et yememektedir. Et, balık, tavuk ve benzeri hayvanın etini yemezler. Veganlar ise hayvansal hiçbir gıdayı tüketmezler. Süt, yumurta, bal ve benzeri hayvandan üretilen hiçbir gıdayı yemezler.

Veganlar Nasıl Beslenir?

Veganlar bitkisel beslenmeyi tercih etmektedir. Bazı veganlar yalnızca sebze, meyve, kuru baklagiller ve tahıl tüketirken, bazıları ise yalnızca tahıl tüketmektedir. Ayrıca sadece meyve ile beslenen vegan grupları da bulunmaktadır. Fakat genel anlamda vegan beslenmesinde yer alan yiyecekler şu şekildedir.

  1. Nohut,
  2. Mercimek,
  3. Bezelye,
  4. Fasulye,
  5. Sebzelerin hepsi,
  6. Yeşil bitkilerin hepsi,
  7. Soya ürünleri,
  8. Kuruyemişlerin işlem görmemiş hali, fındık, ceviz, badem, fıstık gibi,
  9. Kuru meyveler,
  10. Bitkisel yağlar,
  11. Tahıllar,
  12. Bitter çikolata,
  13. Tofu

Veganlar bu şekilde beslendikleri için yalnızca hayvansal gıdalar ile elde edilen vitaminleri eksik kalabilmektedir. Bu nedenle özellikle D vitamini ve B12 vitamini takviye olarak almaları şarttır.

Vegan Nedir?

Vegan Nedir? Vegan Tarihi

Vegan ilk olarak 1944 yılında vejetaryen kelimesinden türetilmiştir. İlk ismi türeten kişiler Elsie Shrigley, Donald Watson olmaktadır. Veganların amacı çevreyi korumak ve sağlıklı beslenmektedir. Bazıları ise dini inanışlara sebebi ile hayvanlara saygılı olmak istediklerinden vegan olmayı tercih etmektedir.

Vegan Beslenme Zararı Var mıdır?

Vegan beslenenlerde bir takım vitamin ve mineral eksiklikleri görülebilmektedir. Bu nedenle dikkat etmeleri gerekmektedir. Özellikle kalsiyum, B12 vitamini, D vitamini, protein eksiklikleri ile sık karşılaşılmaktadır. Vegan diyeti düzgün bir şekilde hazırlandığında bu eksikliklerin giderilebilmesi mümkündür. Bazı insanlar çocuklarına dahi bu diyeti uygulatmaktadır. Diyetten çok bazı gruplar için bu bir yaşam biçimidir. Çiğ veganı olan kişiler sadece hayvansal gıdalar değil, yüksek ısı ile pişen her şeyi reddetmektedir. Bu nedenle bu tür kişilerde vitamin ve mineral eksiklikleri daha sık görülebilir. Dikkatli olmak ve gerekirse bazı vitaminleri dışarıdan takviye olarak almak da fayda bulunmaktadır.

Sosyal medya hesaplarımızı takip etmeyi unutmayınız.

Facebook     Instagram     Twitter     Pinterest     Youtube

Diğer makaleleri okumak için lütfen buraya tıklayınız.

Yorum Yap

Yorum Yap