1. Ana Sayfa
  2. SON DAKİKA
  3. Geleceğin Meslekleri

Geleceğin Meslekleri

0x0-1520595445541
vanhaber.com.tr

Geleceğin Meslekleri

Geleceğin Meslekleri nelerdir? Özellikle okul seçimi, geleceğine yön vermeye ilk adım atma anları ve bir iş seçimi anında merak edilen konulardan biride gelecekte popüler olacak mesleklerdir. Geleceğin mesleği aslında her döneme göre farklılık göstermektedir. Yine de bu meslekler belirlenirken karşımıza en çok bilim ve teknoloji üzerine tercihler olduğunu görmek mümkün.

Üniversite tercihlerinin yapıldığı şu günlerde yine en çok sorgulanan sorulardan biri de geleceğin mesleği oluyor. HSBC’nin yapmış olduğu araştırma sonucunda hazırlanan rapora göre geleceğin mesleklerini listelendi. Gelecekteki en çok para kazanacak meslekler eğer bir tercih ve karar verme nedeni ile ele alınırsa kişisel beceri ve hayalinizde olan mesleğin ne olduğunu da tekrar düşünmenizi, kararlarınızı bu doğrultuda almanız gerektiğini hatırlatırız.

Geleceğin popüler meslekleri ve gerekli beceriler

1. Etkileşimli arayüz tasarımcısı

Teknolojiler son zamanlarda etkileşimlerinde gittikçe daha insansı hale geliyor. Chatbot gibi rehber robotlar bankacılıkta halihazırda basit soruların yanıtlanmasında. Bu teknoloji günümüzde haber sitelerinden kurumsal şirketlere birçok alanda kullanılıyor.

Teknolojide karmaşık kodların olduğu dönemler geçmişte kaldı. Artık makinelerle iletişim kurulabildiği gibi ihtiyaçları anlamaları sağlanabiliyor.

Etkileşimli arayüz tasarımcısı için gereken beceriler: Müşteri memnuniyetinin sağlanmasında anlık sorunlara çözüm getirilmesinin bir tık üzerine çıkan arayüzler, tasarımlar inşa edilmesi için yaratıcı olmak ve antropolojik becerilere sahip olmak gerekiyor.

2. Dijital süreç mühendisliği

Bankacılık işlemleri hepimizin gündelik yaşamında büyük bir yere sahip. Bankacılığın önemi kadar bankacılık işlemlerinde geçen zaman da müşteriler için oldukça önemli. Hesap açılışından tutun, kaybolan bir banka kartının, kredi kartının yeniden çıkarılmasına, pek çok müşteri etkileşimi, güvenlik ve regülasyon gereksinimlerini dengeleyen aşamalardan oluşuyor. Dijital süreç mühendisinin iş akışlarını analiz etmesi, birleştirmesi, iyileştirmesi ve verimliliği artırırken problemleri en aza indirmek için en uygun çalışmayı yapması gerekiyor.

Dijital süreç mühendisliği için gereken beceriler: Büyük çaplı iş akışlarını kavrayabilmesi, problemlerin tespiti, prototiplerle çalışma ve çözümleri test etmesi için keşif ve yaratıcılık becerileri aranıyor.

Geleceğin Meslekleri

3. Algoritma teknisyenliği

Özellikle son yıllarda adı sıklıkla duyulan bu meslek de oldukça gelecek vaat eden tercihler arasında yer alıyor. Algoritmalar, regülasyonların çok hızlı değiştiği, yeni bilgilerin meydana çıktığı ve ürünlerin sürekli olarak geliştiği bir ortamda faaliyet gösteriyor.

Bu meslek seçimi için gereken beceriler ise; teknolojik uzmanlıktan ziyade risk yönetimi, hizmet tasarımı ve finansal okuryazarlık gibi önemli beceriler arıyor.

4. Karma gerçeklik deneyimi tasarımcısı

Hazırlanan rapora göre karma veya artırılmış gerçekliğin gelecekte dijital dünyaya açılan birincil arayüz olacağına dair fikir birliği sağlanmak üzere. Ayrıca bu teknolojinin gelecekte bazı bankacılık faaliyetlerinin karşılanmasında da kullanılacağı düşünülüyor.

Bu mesleği seçecek kişiler için bulunması gereken beceriler; karmaşık 3D düzgün ve sezgili şekilde tasarlanması, kullanıcı deneyimi ve estetik tasarım becerilerinin bulunması gerekiyor.

5. Ortaklık geçit sağlayıcısı

Günümüzde finansal teknoloji şirketleri, diğer adıyla Fintech’ler ve global teknoloji şirketleri gibi iş ortakları ile dijital ilişkiler bakım ve diğer ihtiyaçlarını beraberinde getiriyor. Hem finans hem de müşteri datalarının potansiyel olarak organizasyonlar arasında olması ile birlikte performans uygunluğu konularının yanı sıra kullanım ve yürütme üzerinde titiz bir denetim uygulanacak.

Aranan beceriler: İş ortakları ile ilişkilerin yönetilmesinde gerekli iletişim becerilerine sahip olunması gibi beceri ve bilgi birikimi aranacak.

6. Evrensel hizmet danışmanı

Bir diğer önemli meslekten biri de evrensel hizmet danışmanlığı olarak karşımıza çıkıyor. Dijital, fiziksel ve uzaktan hizmet ortamları arasındaki ayrım sona eriyor.

Bir banka müşterisi herhangi bir zamanda şubeden artırılmış sanal gerçeklik yoluyla hizmet almak isteyebilir. Karma gerçekliğin insanlar ve robotlar arasındaki arayüz biçimine gelmesiyle birlikte, geniş bir ürün yelpazesinde müşterilere destek sunacak, müşteri ihtiyaçlarını uzaktan da karşılayabilecek.

Sosyal Medya Hesaplarımız

Facebook     Instagram     Twitter     Pinterest     Youtube

Diğer makaleleri okumak için lütfen buraya tıklayınız

Yorum Yap

Yorum Yap