YENİ GELİŞME

Aydın Selcen: Irak ve Suriye, Türkiye'nin sonunu getirebilir

 Tarih: 06-11-2016 09:05:02
Aydın Selcen: Irak ve Suriye, Türkiye'nin sonunu getirebilir

VAN HABER -Türkiye'nin Erbil Eski Başkonsolosu Aydın Selcen, Irak ve Suriye'de yaşanan gelişmeleri Türkiye üzerinden değerlendirdi.

 

Türkiye'nin ilk Erbil Başkonsolosu Aydın Selcen, Türkiye'nin Fırat Kalkanı operasyonuyla Cerablus'a girmesinin ardından, uluslararası koalisyonunun öncülüğünde başlatılan Musul'u IŞİD'den geri alma girişimini seyreden gelişmeler konusunda çarpıcı açıklamalarda bulundu. Selcen, "Aynen sizin söylediğiniz gibi. Yani Irak ve Suriye meseleleri sınırlar bakımından da rejim açısından bildiğimiz anlamında Türkiye Cumhuriyeti'nin sonunu getirebilir. Burada tersten gidelim. ‘Büyümezsek parçalanırız' deniyor. Ya büyüme girişimi sırasında parçalanırsak? Bir de bu işleri idare edebilmek için başkanlığa geçmek gerek deniyor. Hadi bu ikisini AK Parti'ye mal edelim. Şimdi üçüncü söyleyeceğim ise AK Parti ile müesses nizamın buluşmasını teşkil ediyor; o da ‘Türkiye Cumhuriyeti'nin sonunu Kürt siyasi hareketi getirir' önermesi. Bütün bunların kesiştiği yer ise Suriye ve Irak politikaları" yorumunda bulundu.

Aydın Selcen'in Hürriyet Gazetesi'den Cansu Çamlıbel'in sorularına verdiği yanıtlar şöyle;

- Geçen hafta Cumhurbaşkanı Erdoğan ile ABD Başkanı Obama arasında kritik bir telefon konuşması gerçekleşti. Washington'dan görüşmeye dair yapılan açıklamaları nasıl yorumlamak lazım?

Beyaz Saray dedi ki ‘Sana yönelik Kuzey Irak kaynaklı PKK terörünü biliyorum. Sen bugüne kadar olduğu gibi Metina, Gara, Haftanin, Avaşin, Hakurk, Kandil'e hava harekâtları yapabilirsin' diyor. Yani buralar dışındaki bölgelere yapma diyor, sınırı çiziyor, ‘Şengal'i falan karıştırma' diyor. İkincisi şunu diyor; ‘Irak'ta ve Suriye'de eşgüdümsüz yani benimle koordinasyon yapmadan iş yapma. IŞİD ile koalisyonun bir parçasısın, bunun kurallarına uy. Herkes bir yana Türkiye bir yana olmasın. Tek komuta, tek plan' diyor.

Peki Sayın Cumhurbaşkanı ne diyor?

Afrin'e de gidebiliriz. El Bab'tan Münbiç'e geçeriz, sonra Rakka'yı da temizleriz. Şengal'in Kandil olmasına da müsaade etmeyeceğiz. Bu iki açıklamayı yan yana koyduğumuzda şu çıkıyor; bizim üyesi olduğumuz NATO ile IŞİD'le mücadele koalisyonunun başat aktörü ABD bir çerçeve çiziyor, bizse bu çerçeveyi tanımıyoruz. Bir karar anındayız yani.

- Neyin kararını verecek Ankara?

En üst seviyeden siz bu kadar sert bir retoriğe saplanırsanız, ‘Hayırı yanıt kabul etmiyorum, zorla da olsa benim dediğim olacak' kafasıyla giderseniz diplomatik olarak nasıl ilişki kuracaksınız? Bir de sıkletiniz ne? Bütün buralarda retorik bir şeyler söylemek bir şey, yapmak başka şey. Söylemek yine bir şekilde idare edilir çünkü Türkiye'nin konumu emlak olarak dünyada çok önemli, keza NATO üyeliği önemli. Fakat söylediklerinizi tek taraflı olarak yapmaya kalkarsanız o andan itibaren işler kontrolden çıkabilir. Bir anda hayat çok hızlı akmaya başlayabilir. Bu tip şeylerde aksiyon başladıktan sonra her şey çok hızlı gelişir. Allah korusun o halde eldekinden de olabiliriz. Ve bu Cumhuriyet'i kuranlar şimdi konuştuğumuz yerlerde kanla, çelikle imtihan edilen komutanlar olduğunu hatırlamak lazım. Irak ve Suriye olağanüstü durumlar, Türkiye açısından varoluşsal sınama.

- Varoluşsal sınama ifadenizi biraz açalım. Türkiye Cumhuriyeti'nin yönetim yapısı ve sınırları itibarıyla bizim bildiğimiz şekliyle devam edip etmeyeceğine yönelik bir dönüm noktası anlamında mı söylüyorsunuz bunu?

Aynen sizin söylediğiniz gibi. Yani Irak ve Suriye meseleleri sınırlar bakımından da rejim açısından bildiğimiz anlamında Türkiye Cumhuriyeti'nin sonunu getirebilir. Burada tersten gidelim. ‘Büyümezsek parçalanırız' deniyor. Ya büyüme girişimi sırasında parçalanırsak? Bir de bu işleri idare edebilmek için başkanlığa geçmek gerek deniyor. Hadi bu ikisini AK Parti'ye mal edelim. Şimdi üçüncü söyleyeceğim ise AK Parti ile müesses nizamın buluşmasını teşkil ediyor; o da ‘Türkiye Cumhuriyeti'nin sonunu Kürt siyasi hareketi getirir' önermesi. Bütün bunların kesiştiği yer ise Suriye ve Irak politikaları.

IRAK POLİTİKASINDA TELAFER DIŞINDA BAŞARI VAR

- Ankara, Irak merkezi hükümetinin ‘Askerinizi artık sınırlarımız içinde istemiyoruz' şeklindeki tepkisine karşı en basit ifadeyle ‘Beni hedef olan terör örgütleri oradayken ben neden çıkacağım' diyor. Haksız mı?

Ben Türkiye'nin dış siyasetini eleştiriyorum ama şunu da söylemek lazım bu dış siyaset bugüne kadar Irak'ta başarılı. Neden? Başika'yı kapattırmıyoruz. Şii Milis ve Peşmerge Musul kent merkezine girmeyecek dediniz. Burada da istediğiniz oldu tamam. Ninova Muhafızları adı altında eğittiğiniz güç komutana zincirine girmek takdiriyle Musul içine girebilir deniyor. PKK Şengal'de ama o da Musul harekâtına girmeyecek, o da tamam. Başarılı olamadığınız yer Telafer, orada da Hasdi Şabi var. Ama bir al-ver içinde her istediğiniz de olmaz zaten.

AFRİN-ŞENGAL KORİDORUNU TEMİZLEMEK 150-200 BİN KİŞİLİK ASKERİ MEVCUDİYET GEREKTİRİR

- Ankara'nın Suriye'ye dönük stratejisi de benzer şekilde bir başarı sağlayabildi mi peki?

Rusya ile arayı düzelttik. Rusya üzerinden Şam'la temas kurulabildi. ABD ile belirli çerçevelerde anlaştık. Mutabakat açıklanmadı ama Azez'den Cerablus'a kadarki bölgeyi fazla şehit vermeden kontrol atına aldık, bu da tamam. Bu çerçevede bir başarı var. Bundan öte yapabileceğimiz her şey diplomatik olarak sırtımızda yük olacaktır. Kıbrıs'ta yaptığınız gibi yürünecek yerde yürümeyip duracak yerde durmazsanız her konuyu askerileştirip idareyi askeri komutaya bırakırsanız bir de tuhaf tarih okumaları üzerinden milliyetçi hezeyanlara kapılıp maceralara girerseniz buradan geri dönemezsiniz. Zaten o bahsettiğiniz şeyleri yapabilmek için yani Afrin'den Şengal'e kadar bir koridoru temizlemek için de Irak ve Suriye'de toplamda 150-200 bin kişilik bir askeri mevcudiyete ihtiyaç duyarsınız. Bu harbe girmek demektir. Düşünmek bile istemem bunu. Bu, zamanında İsrail'in Güney Lübnan'da yaptığı gibi geri dönelemeyecek sonuçlara yol açacak bir iş olur. Demin söylediğimiz gibi bildiğimiz anlamda Türkiye Cumhuriyeti'nin sınırlarının sonunu getirecek hamleler olur.

BÖYLE BİR HAREKÂTIN ONAYLANACAĞI YER MECLİS'TİR

- Haberlere göre Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ABD'nin gündemine getirdiği ‘Afrin'den girelim Rakka'dan çıkalım' şeklindeki harekâtın hedefi nedir sizce?

Harekâtın kendi ön planda hedefi belli değil. Askeri hedef nedir bunu bilmiyoruz. Sarayda mı konuşuldu, MGK'da mı? Bir askeri harekât planlanırken önce hedefin ne olduğu ve oradan nasıl çıkılacağı belirlenir. ‘Bir girelim de hele kervan yolda düzülür' denmez. Bütün bunların konuşulacağı yer Meclis'tir zaten. Demokrasi iddianız varsa demokratik çıkar öncelikleriniz Meclis'te belirlenir. ‘Bu işi bilene bırakın' demekle demokrasi olmuyor.

MUSUL KONSOLOSLUĞU BASKININDAKİ DOĞRU ÖYKÜ HÂLÂ ANLATILMADI

- Bugün hâlâ Erbil Başkonsolosu olsaydınız, Musul üzerinden bölgede yaşanan gelişmeleri Ankara'ya hangi çerçevede rapor ederdiniz?

Durduğun yerden yazmak başka şey, Ankara'dan daha kuşbakışı bakmak başka bir şey. Durduğun seviyeye göre bakmak da başka. Cumhurbaşkanının baktığı yerle Dışişleri müsteşarının baktığı yer de farklı. Benim oturduğum yer Erbil ise, bizim bakanlık ağzıyla ‘Erbil'in dar penceresinden' göreceğim şeyler şunlar olurdu. Birinci önceliğim Musul harekâtı olacaktır. Irak Kürdistan Bölgesi ile nasıl yakın askeri işbirliği kurabiliriz olacaktır. Irak Kürdistan Bölgesi'ndeki tarafların; yani KDP ile KYB ve Goran'ın önceliklerini doğru yansıtmak olacaktır. IŞİD sonrası döneminde Irak Anayasası'nın geçici 142. maddesiyle daha sonra hukuken kesinleşeceği söylenen Kürdistan sınırı artık fiilen ortada olduğuna göre Türkiye'nin buna göre nasıl siyaset geliştirmesi gerektiğiyle ilgili bir şeyler olacaktır.

Çok kuvvetle muhtemel işin Şengal, Musul harekâtı ve Amerikalılarla askeri işbirliği kısmı münhasıran Ankara'dan yürütülüyor olurdu. Ben bu şekilde diplomasi yapılmasını eleştiriyorum tabii. Ben sahaya daha fazla olanak tanınması gerektiğini düşünüyorum.

- Sizin bu anlattığınız ‘kritik kararların Ankara'da alınması' şeklindeki bakanlık teamülünü düşününce 2014'teki Musul Başkonsolosluğu baskınında kamuoyuna sunulan ‘Sahadaki adamımız sıkıntı yok deyince açık tuttuk' argümanı çelişmiyor mu?

O zamanın Musul Başkonsolosu Öztürk Yılmaz -ki kendisi şu an CHP Genel Başkan Yardımcısı- bildiğim kadarıyla bugüne kadar o olayın detaylarını kamuoyuyla paylaşmadı. Benim temel konularda şaşırdığım şeyler var. Olay gelişirken o anda bizim adına IŞİD demediğimiz bir gölge yapının Musul'u idare ettiği senelerdir –ben Erbil'de bulunurken de– biliniyordu. Bunlar tipik gündüz külahlı gece silahlı, telekom benzin akaryakıt ve gıda ticaretinden haraç alan tipler. Baas kalıntısı Sünni gruplar ve Nakşibendi ordusu, öte yandan Zarkavi zamanından kalan El Kaideciler. Baas'ın muhaberatından ve ordusundan kalıntıların bir araya gelip Musul'un yerel ahalisinin de Bağdat'a yönelik tepkisini ve Kürtlere tepkiyi kullanarak haraçla silah zoruyla palazlanan bir yapıydı. Musul'u bunlar idare ediyordu. Buna Musul'da gölge hükümet denirdi. Yani Musul başından beri bütün dış temsilcilikler arasında Türk Dışişleri'nin en zor şartlarının olduğu bir yer.

- Bakanlığın bu tür bir misyon için klasik tedbirleri nedir?

Orada iskelet bir kadroyla, aile mensuplarının kesinlikle bulunmayacağı, giriş-çıkışların çok kontrollü olduğu bir düzene geçmek şarttır. Polis özel harekâttan 50'ye yakın personelin korumalı. Ama şunu da vurgulamak lazım; bir diplomatik misyon bir ileri karakol değildir. Bir kale gibi, çatışmaya girilecek bir yer değildir. Orada ancak bir tehlikeyi bertaraf edip kaçmak üzere plan yapılır. Hayatta kalmaktır esas olan.

Bu olay gelişirken THY ofisini boşaltılıyor, vali kaçıyor. Irak Kürdistan Bölgesi'nden birkaç kere ‘Sizi de çıkaralım' teklifi geliyor. Bunlar reddediliyor. Bunun reddedilmesi misyon şefinin değerlendirmesi mi? Ankara'dan aldığı talimat mı? Ben işin ilkesiyle ilgili konuşuyorum. Öztürk Yılmaz sert bir şekilde hükümeti eleştiriyor ama bu konuları neden ayrıntılarıyla anlatmıyor? Demek ki tercih etmiyor. Ama böyle olunca da soru işaretleri devam ediyor. Tabii bizim ülkemizde hesap verilebilirlik yok. Bugün Hillary Clinton ABD Başkan adayı hâlâ kendisine Libya'da büyükelçilerinin öldüğü olay soruluyor. Doğru öyküyü neden bize anlatmadınız diye sorgulanıyor bugün Hillary Clinton. Bizde tabii bu tür bir silsileyi merak yok.

2003'TE IRAK DOSYASI ÜZERİNDEN AK PARTİ İLE MÜESSES NİZAM ARASINDA GERİLİMLER YAŞANDI

- Türkiye ile ABD ilişkilerinin tarihindeki en büyük krizlerden biri olan Süleymaniye'de Türk askerlerinin kafasına çuval geçirilmesi hadisesine dair perde arkasında kalan detaylar var mı?

Olay yaşandığında üç alanda gerilim devam ediyordu. Malum ABD ile tezkere gerilimi vardı. Bir de üzerine yeni kurulmuş olan merkez kuvvetler komutanlığı CENTCOM'u Türkiye'nin reddetmesi vardı. Biz EUCOM'u muhatap alıyorduk ve bu gerilim yüzünden o dönemde Yeşil Bölge'ye girip çıkamıyorduk. O derece bir soğuk savaş vardı ABD ile aramızda. Diplomatik açıdan parya muamelesi görüyordu Türkiye. Irak üzerinden böyle bir buzulçağı yaşanıyordu. İkinci gerilim ise Türkiye'de yeni iktidara gelmiş AK Parti ile müesses nizam arasında yaşanıyordu. Üçüncü gerilim ise Türkiye ile Peşmerge arasındaydı. Bunlar sürerken 4 Temmuz vakası oldu. ABD kaynakları ‘Oradan kaynaklı Kerkük valisinin öldürülmesine yönelik bir suikast girişimi vardı, bunun üzerine müdahale edildi' dedi. Özetle ‘Sizin faaliyetlerinizden biz haberdarız, bundan sonra artık yeni bir durum var. Kartlar yeniden dağıtıldı. Artık siz bildiğinizi okuyamazsınız, bizim çizdiğimiz çerçevede hareket edeceksiniz bundan sonra. Madem ki bizimle işbirliği yapmak istemediniz bunun bedelini de ödersiniz' dedi.

- 2003'teki AK Parti ile asker arasındaki siyasi gerilimi Irak dosyası üzerinden hatırlatmanızın sebebi nedir?

Müesses nizam Bağdat Büyükelçiliği'nin kapatılmasını ve Irak dosyasının Ankara'dan idare edilmesini istiyordu. 14 Ekim 2003'te benim de içinde bulunduğum Bağdat Büyükelçiliği'ne intihar saldırısı yapıldıktan sonra hemen ‘Kapatalım' denildi. İskelet kadroya düştük, dönemin Dışişleri Bakanı Sayın Abdullah Gül'den gelen talimat ‘Kapanmayacak' oldu. Kendisi elçilik kanalıyla ilişkilerin yürütülmesi tarafındaydı. Orada başka bir iktidar mücadelesi vardı. ‘Her ne pahasına olursa olsun AK Parti iktidardan indirilmeli' diyen müesses nizamın temsilcileriyle, anti-Amerikancılık ve Irak içinde ‘şöyle olsun böyle olmasın' şeklindeki itiş kakış aynı bütünün parçalarıydı.

ITC İÇİNDEN DİKTATÖRE ÇALIŞANLAR ÇIKTI

- Ankara'nın Türkmen politikasının bir uçtan diğerine savrulması da askeri vesayetin ehlileştirilmesiyle çok paralel gitti diyebilir miyiz? AK Parti hükümet olana kadar Türkmenler adeta müesses nizam dediğiniz yapının Irak içindeki bir uzun kolu gibi işlev görüyordu, doğru mu? Özellikle de Irak Türkmen Cephesi (ITC)...

Şimdi tabii ben öyledir demek istemiyorum. Ama sizin dediğiniz doğrultuda şunu söylemek istiyorum. Bir ülke komşusunda diktatörlük varsa –Saddam'dan söz ediyorum- orada belli bir grubu örtülü bir biçimde destekleyecek bir siyasi yapı kurarsa o yapının içinde iki şey olur. Bir, bu insanlar ölüme gider ki oldu. İki, bu yapının içindeki bazı yöneticilerin zaten oradaki diktatöre yani muhaberata çalışan kişiler olduğu ortaya çıkar ki bu da oldu. Sözünü ettiğim ITC liderinin aslında muhaberata çalıştığı o dönemli gazetelerde çıktı. Bu boyutuyla konu Dışişleri dosyası olmanın ötesine gidiyor. Ya benimsin ya kara toprağın, benim oradaki uzantım olmasın' diyerek diplomasi yapılamaz. Bütün bunları başat güçseniz yapabilirsiniz. ‘Tanklarım orada, uçaklarım burada, 50 bin askerim var, ben ne diyorsam o olur' havasındaysanız yürütürsünüz bunları. ABD oraya geldikten sonra zaten bunları yapma şansınız yok. Siz artık kiminle dans edeceksiniz, kiminle kavga edeceksiniz?

BİZE DVD OPERASYONUNU ÇEKENLERLE BAYKAL KASETİNİ TEZGÂHLAYANLAR AYNI

- 2013 yılında henüz daha büyükelçi sıfatını bile almadan neden Dışişleri'nden istifa ettiniz?

İki sene Washington görevinden sonra kendi isteğimle Erbil'de 10 Mart 2010'da göreve başladım. Bilirsiniz bizim bakanlıkta yurtdışı görev süremiz 4 yıldır. Dolayısıyla Erbil'e giderken benim açımdan yazılı olmayan mutabakat şuydu; 4 yılın 2 yılını Washington'da geçirdiğim için 2 yıl Erbil'den sonra doğrudan Ankara'ya dönmeden büyükelçi olup kariyerime devam etmek. İki yıl geçti ama ben büyükelçi olamadım. Üç yıl üç ay sonra ‘merkeze dön' diye bana bir telgraf geldi. Eğer ben başarısız isem Erbil'de neden tutuluyorum? Başarılı isem neden büyükelçi atanmaya ehil değilim? Ben atanmazken benden 4-5 sene sonra gelmiş ve pek de parlak kariyerleri olmayan arkadaşlar neden büyükelçi atandı? Ben bu nedenle istifa ettim.

- ‘Bağdat Büyükelçiliği'nde içki içip hükümet aleyhine konuştular' şeklinde manşetlere taşınan DVD bu hikâyenin neresinde?

2004'te Ethem Tokdemir Bağdat'ta büyükelçimizken eşim de 15 günlüğüne gelmişti. Kendi mesleği belgesel film yapımcılığı olan eşim orada kaldığı sırada rezidanstaki birkaç akşam yemeğini görüntüledi. Kesti, biçti, kurguladı, arkasına müzik koydu, 10 dakikalık bir klip haline getirdi ve bir DVD olarak Ethem Bey'e bir veda hediyesi olarak verdi. Aynı görüntüyü içeren ikinci DVD de bizde kaldı, başka hiçbir hafızada falan yok. Bu konu uzun zaman benim açımdan unutuldu. Sonra ben Erbil'deyken 2012 Aralık ortasından şundan haberdar oldum. Bunu eski Müsteşar Feridun Bey de teyit edebilir. Bu DVD İstanbul'da Conrad Oteli'nde dönemin Dışişleri Bakanı Davutoğlu'na elden kuryeyle teslim ediliyor. Elden teslim edenin de polis olabileceği, Deniz Baykal'ı indiren ekipten olduğu da söylendi artık bilmiyorum. Seyrediyor Davutoğlu ‘nasıl içki içilir, nasıl şarkılar söylenir' tepkisiyle herkesin görevden alınması talimatını veriyor. Ethem Tokdemir Ortadoğu Genel Müdürlüğü görevinden hemen alındı. Ben de alınırım diye beklerken alınmadım. Bana merkeze dön diye açık telgraf olaydan 6 ay sonra 15 Mayıs 2013'te geldi. Ben 16 Mayıs'ta istifa ettiğimi bildirdim. DVD yüzünden değil büyükelçi yapılmadığım için istifa ettim. Sonra Radikal'de haber oldu bu ama iki madde hata vardı. ‘İçki içilip AK Parti eleştirisi yapıldı' diyordu haber. İçki içildiği doğru ama görüntüde konuşma yok, müzik var sadece. İkinci hata da bunun üzerine istifa ettiğim.

- Ethem Tokdemir'in özel eşyası olan bu DVD başkalarının eline nasıl geçmiş?

Ethem Bey'in kuvvetli şüphesi kendisi Kabil Büyükelçisi iken oradaki çalışma masasından çalındığı yönünde.

- İşin dile getirdiğiniz ‘benden daha genç ve parlak olmayan kişiler neden büyükelçi yapılıyor' boyutu bakanlık içindeki Fetullahçı örgütlenmeyle kesişiyor olabilir mi? 15 Temmuz sonrasında bakanlık içindeki FETÖ temizliği sırasında 300 küsur diplomat ihraç edildi. Siz geriye dönük olarak baktığınızda DVD ile sizlere çekilen operasyonun Fetullah Gülen ile bir ilgisi olduğunu düşünüyor musunuz?

Eğer o dönem Deniz Baykal'a yapılan ve sonra peş peşe çıkan diğer gizli kayıtlar FETÖ'nün eseriyse bizimki de onların eseri. Oturduğum yerden düşüncem bu. Arzum ise birisinin de bugün çıkıp ‘Sahi ya bir de bu vardı. Ethem Bey ile Aydın Selcen'e de böyle bir çorap örmüşlerdi bunlar' demesi. Dışişleri'nde bu temizlik yapılırken birileri de bunun üzerinde kafa yormuş olsa keşke.

KÜRDİSTAN SÖZCÜĞÜNÜ KULLANMA TALİMATINI 9 MART 2010'DA DAVUTOĞLU'NDAN ALDIM

- Eğer adres gerçekten Fetullahçılar ise neden sizden kurtulmak istesinler?

Operasyon bana mı çekiliyor, Ortadoğu Genel Müdürü Ethem Tokdemir'e mi, ikimize bir arada mı? Ben Erbil'de yeterince insanın nasırına bastım onu biliyorum. Kürdistan sözcüğünü daimi olarak kullanarak da pek çok kişinin ayarını bozdum. Ama ben Erbil'e gitmeden önce Bakan Davutoğlu ve Müsteşar Sinirlioğlu ile yaptığımız son toplantıda yani 9 Mart 2010'da Kürdistan sözcüğünü kullanabilme talimatını almıştım. Erbil'deki görevin hassasiyeti diğer yerlerden farklı. Erbil Türkiye'nin bütün dış siyaset ezberlerinin bozulduğu yer. Ya kardeşim ben etliye sütlüye karışmayacaksınız ya da benim yaptığım gibi her konuya maydanoz olup özel kuvvet temsilciliklerini ziyaretten oradaki liderlerle şahsi ilişkilere kadar gidebilirsiniz.

FETÖ'NÜN HÂLÂ EN GÜÇLÜ OLDUĞU YERLERDEN BİRİ IRAK KÜRDİSTAN'I

FETÖ'nün en güçlü olduğu yer Irak Kürdistan'ı, hâlâ da öyle. 25 bin öğrenci okuyor FETÖ okullarında. Ben gittiğimde Erbil'de FETÖ el üstündeydi. Her gelen Türk bakan ilk önce FETÖ okullarını ziyaret etmek isterdi. Bir de Bilkent okulu var. Benim kendi çocuğum da o okla gidiyordu. Gelenlere ‘Efendim Bilkent'i de ziyaret edin' derdim ‘E ona gerek yok' denirdi. E bu da okul o da okul niye gerek yok? Yine aynı şekilde gelen bakanın programını normalde başkonsolosluk üstlenir. Ama FETÖ ekibi etkindi.

ERBİL VE MUSUL KONSOLOSLUKLARI İKİ AYRI SİYASETİN TEMSİLCİSİ GİBİ FARKLIDIR

Bakın şu ilginç bir ayrıntı; Öztürk Yılmaz bugün CHP Genel Başkan Yardımcısı, ondan önceki Musul Başkonsolosu Ahmet Yıldız da şu anda Dışişleri Bakanlığı'nın iki numarası yani bakan yardımcısı. Musul tecrübesi olan iki diplomat iki ayrı yerde ve Musul şu an Türkiye dış siyasetinin tam merkezinde.

Erbil ile Musul arasında yaklaşık 50 kilometre var. Ama Türkiye'nin Musul Başkonsolosluğu ile Erbil Başkonsolosluğu adeta farklı merkezlere rapor veriyormuşçasına, ayrı dünyalarda yaşıyormuşçasına, iki ayrı dış siyasetin temsilcisiymiş gibi farklıdır.

  Kaynak: Timetürk haber   Editör: vanhaber
  YORUMLAR YORUM YAP | 0 Yorum
  FACEBOOK YORUM
Yorum
  DİĞER RÖPORTAJ HABERLERİ
  VAN HABERLERİ HABERLERİ
Malkoç'tan Van Vurgusu Malkoç'tan Van Vurgusu Kamu Denetçiliği Kurumu tarafından düzenlenen "Ombudsman Vanlılar ile buluşuyor"..
Van'da okullar bir gün tatil edildi Van'da okullar bir gün tatil edildi Van’da da alınan bilgilere göre okullar kar yağışı nedeniyle tatil edildi...
Van'da yarın okullar tatil mi? Van'da yarın okullar tatil mi? Yurdu etkisi altına alan kar yağışı nedeniyle bir çok ilde okulların tatil edilm..
Van İl Sağlık Müdürü değişti Van İl Sağlık Müdürü değişti Mevcut Sağlık İl Müdürü Ergün Yanmaz’ın yerine yeni bir isim atandı. Yanmaz’ın ..
  GÜNDEM HABERLERİ
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan 10 kanuna onay... Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan 10 kanuna onay... Cumhurbaşkanı Erdoğan, Helal Akreditasyon Kurumu'nun kuruluş kanunu ile çeşitli ..
Reklam ajansına uyuşturucu baskını Reklam ajansına uyuşturucu baskını Avcılar İlçe Emniyet Müdürlüğü Asayiş Büro Amirliği ekipleri, yaptıkları teknik ..
Ankara’da gecenin bombası… Ankara’da gecenin bombası… Ankara’nın yeni Büyükşehir Belediye Başkanı olan Mustafa Tuna çalışmalarına hız..
Yaz saati uygulaması… Yaz saati uygulaması… Kamuoyunda "torba tasarı" olarak bilinen, Bazı Vergi Kanunları ile Kanun ve Kanu..
  SİYASET HABERLERİ
Arınç: Elbette kırıldım…’ dedi Arınç: Elbette kırıldım…’ dedi AK Parti’nin kurucularından eski TBMM Başkanı ve Başbakan Yardımcısı Bülent Arın..
AK Parti Ferizli İlçe teşkilatı istifa etti.... AK Parti Ferizli İlçe teşkilatı istifa etti.... AK Parti Ferizli İlçe Başkanlığı'na genel merkez tarafından Dursun Ali Dal aday ..
Mahkeme Selahattin Demirtaş hakkında kararından vazgeçti... Mahkeme Selahattin Demirtaş hakkında kararından vazgeçti... Diyarbakır 4. Asliye Ceza Mahkemesi tutuklu HDP Eş Genele Başkanı Selahattin Dem..
AK Parti’de 3 istifa AK Parti’de 3 istifa AK Parti'de Mardin, Hatay, Van İl Başkanları görevlerinden istifa etti.
  EKONOMİ HABERLERİ
Bakan Canikli'den bedelli askerlik açıklaması Bakan Canikli'den bedelli askerlik açıklaması Milli Savunma Bakanı Nurettin Canikli, bedelli askerlikle ilgili "Şu anda hüküme..
Sürekli yaz saati ‘kazanç’ sağladı mı? Sürekli yaz saati ‘kazanç’ sağladı mı? Yaz saati uygulamasının kalıcı hale getirilmesi, bir çok alanda hayata olumlu et..
Ekonomi Bakanı'ndan asgari ücret açıklaması, Ekonomi Bakanı'ndan asgari ücret açıklaması, Hep beraber ekonomi dünyası olarak şunda sessiz kalıyoruz. Artık tartışmayı bu n..
İşçiye bu yıl kadro... İşçiye bu yıl kadro... Kamuda görev yapan yaklaşık 817 bin taşeron şirket elemanının kadroya alınmasıyl..
  EĞİTİM HABERLERİ
19 yıllık sahte öğretmen hakkında karar verildi 19 yıllık sahte öğretmen hakkında karar verildi Trabzon'da sahte diplomayla 19 yıl öğretmenlik yaptığı öne sürülen ve 2005te 'yı..
107 öğretmene gözaltı 107 öğretmene gözaltı Ankara il ve ilçelerinde görevli olup KHK ile FETÖ kapsamında görevden ihraç edi..
Bakan Yılmaz'dan flaş açıklama! Bakan Yılmaz'dan flaş açıklama! Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, "Artık öğrenme süreleri hızlandı, öğrencilerim..
Büyükşehir bin öğrenciye 22 bin 344 kitap dağıttı Büyükşehir bin öğrenciye 22 bin 344 kitap dağıttı Van Büyükşehir Belediyesi’nin sürekli eğitim merkezlerinde eğitim gören yaklaşık..
  MAGAZİN HABERLERİ
Ünlü sunucu Vatan Şaşmaz öldürüldü Ünlü sunucu Vatan Şaşmaz öldürüldü Beşiktaş'ta ünlü bir otelde Vatan Şaşmaz, Filiz Aker tarafından vurularak öldü..
Fikret Hakan hayatını kaybetti! Fikret Hakan hayatını kaybetti! Asıl adı Bumin Gaffar Çıtanak olan Fikret Hakan bir süredir akciğer kanseri teda..
Haluk Levent Vanlıları coşturdu Haluk Levent Vanlıları coşturdu Çatak Kaymakamlığı ve Belediyesi tarafından düzenlenen masa tenisi turnuvasında..
  SPOR HABERLERİ
Beşiktaş liderliği garantiledi... Beşiktaş liderliği garantiledi... Evinde Porto ile 1-1 berabere kalan Beşiktaş grubundan lider çıkmayı garantiledi..
 KaraKobraya teşekkür KaraKobraya teşekkür KaraKobra Taraftarlar Derneği Başkanı Ercan Dülger, Van Büyükşehir Belediyespor..
Van TSO’dan Vanspor moral kahvaltısı Van TSO’dan Vanspor moral kahvaltısı Sporcularla tek tek tokalaşan Van TSO Başkanı Necdet Takva, Diyarbekirspor ka..
VEDAŞ Hentbol’a sponsor oldu VEDAŞ Hentbol’a sponsor oldu Türkiye Hentbol İkinci Ligi A Grubunda mücadele eden Van Erek Beş Yıldız Hentbol..
  TEKNOLOJİ HABERLERİ
Google sizi takip ediyor!.. Google sizi takip ediyor!.. Google'a otomatik olarak gönderildiği ortaya çıktı. Durumu kabul eden şirket, uy..
Türk hackerlar İsrail'e haddini bildirdi Türk hackerlar İsrail'e haddini bildirdi İsrailli haber ajansı 'Times of Israel'in web sitesine siber saldırı düzenledi...
Yaz saati kararıyla ilgili yeni gelişme Yaz saati kararıyla ilgili yeni gelişme Saatlerin bir saat ileri alınmasıyla başlatılan yaz saati uygulamasının devam et..
Başbakan açıkladı ’30 bin kişi alınacak…’ İşte gerekenler Başbakan açıkladı ’30 bin kişi alınacak…’ İşte gerekenler Bilgi Güvenliği Konferansı'nda konuşan Başbakan Binali Yıldırım, "Siber saldırıl..
  BÖLGE HABERLERİ
Dikkat! İlk cezası 206 lira Dikkat! İlk cezası 206 lira Denizli Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğüne bağlı ekipler tarafı..
Hakkari'den kahreden haber! Şehit ve yaralılar var Hakkari'den kahreden haber! Şehit ve yaralılar var Şemdinli’nin Kuzey Irak sınırında bir grup teröristin sızma girişimi sonucu çıka..
Sürücüler dikkat! 3 ay süre verildi... Sürücüler dikkat! 3 ay süre verildi... 27 Ekim'de yürürlüğe giren araçlarda camların film ile kaplatmasının yasak olma..
İdlib’te saldırı! Çok sayıda ölü ve yaralı var İdlib’te saldırı! Çok sayıda ölü ve yaralı var İdlib’te hava saldırısı: Çok sayıda ölü ve yaralı var...
  KÜLTÜR-SANAT HABERLERİ
Şehit Kaymakam Safitürk için mevlit okutuldu Şehit Kaymakam Safitürk için mevlit okutuldu Cuma namazı öncesi verilen mevlit programının ardından vatandaşlara nohutlu pila..
YYÜ'de Stand-Up Gösterisi... YYÜ'de Stand-Up Gösterisi... Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi (YYÜ) Rektörlüğünün organize ettiği "Mezun olunca h..
Van’da 15 Temmuz’un İnsan Öyküleri Van’da 15 Temmuz’un İnsan Öyküleri Van’ın Tuşba Belediyesi öncülüğünde Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi (YYÜ) ile Kadı..
Tuşba’da Engelsiz Yaşam Tuşba’da Engelsiz Yaşam Tuşba Belediyesi tarafından düzenlenen ‘Geleneksel Resim ve Şiir Yarışması’nda d..
vanhaber.com.tr'yi nasıl buldunuz?
  • BUGÜN ÇOK OKUNANLAR
  • BU HAFTA ÇOK OKUNANLAR
  • BU AY ÇOK OKUNANLAR
HABER ARŞİVİ
NAMAZ VAKİTLERİ
resmi ilanlar
Yukarı